Paradajz - antioksidantni rekorder
26. 07. 2011
Crveno sočno povrće nazvano po raju, osim toga što je izuzetno ukusno, predstavlja i namirnicu sa najsnažnijim ukupnim antioksidantnim dejstvom. Konzumiranje paradajza sprečava gomilanje masti i kiseline i štiti od raznih oštećenja ćelija.
Paradajz sadrži više moćnih antioksidantnih materija i može da spreči stvaranje slobodnih radikala koji dovode do raznih oštećenja ćelija, pokazala je studija španskih naučnika, preneli su španski mediji.Studiju koja je objavljena u časopisu Životna sredina i eksperimentalna botanika sačinio je tim naučnika Instituta za molekularnu i ćelijsku biologiju biljaka pokazujući da je paradajz namirnica koja ima najsnažnije sveukupno antioksidantno dejstvo.
„Četrnaest puta je snažniji od resveratrola, antioksidanta iz crvenog vina, četiri i po puta od vitamina E i 10 puta od vitamina C", navodi se u studiji i dodaje da bi ovo povrće moglo da ima višestruku primenu.
Mogao bi da se koristi kao konzervans u jelima za ljude i životinje, zbog svoje moći da sprečava oksidaciju lipida, zatim kao dodatak jelima, jer sprečava gomilanje masti i kiseline i u farmaceutskoj industriji za preparate za prevenciju teških bolesti, poput raka prostate.
pošalji komentar
Nema komentara.